2

Artikelarchief

voor het bekijken van deze PDF documenten moet u beschikken over Adobe Reader© een gratis download van Adobe©

Indien de pdf's niet automatisch openen, kunt u deze alsnog bewaren en openen door de download aan te klikken met de rechtermuisknop en 'save target'/'doel opslaan als' te klikken.

EE2014-2015-38/1: Wereldoriëntatie splitsen

EE2013-2014-37/1: Welkom

EE2013-2014-37/2: Welkom in Kasteel Andreas

EE2013-2014-36/1: Maximale onderwijskansen voor elk kind

EE2012-2013-35/1: De leesinktvis

EE2012-2013-34/1: Maandopeningen - Samen school 'maken'

EE2012-2013-33/1: Learn! Teach! Wie doet wat?

EE 2011-2012-32/2: Kids on track, een project voor kinderen en jongeren die bijzondere aandacht verdienen

EE 2011-2012-32/1: Kids on track, info voor schoolteams, leerkrachten, directies, zorgcoördinatie, CLB,...

EE 2011-2012-31/1: Pestgedrag bij kinderen mindful voorkomen

EE 2011-2012-31/2: Een praktijkverhaal over mindfulness

EE 2011-2012-30/1: Opvoeden: meesterlijk

EE 2011-2012-30/2: De leerkracht maakt het verschil

EE 2010-2011-29/1: Meervoudige intelligentie in het onderwijs

EE 2010-2011-29/2: Meervoudige intelligentie: hype of een wezenlijk andere kijk op kinderen

EE 2010-2011-28/1: Een wereld vol kinderen- Boekenproject

EE 2010-2011-28/2: Een wereld vol kinderen- fotoreportage

EE 2010-2011-27/1: Ervaringsgericht Onderwijs: naar de diepte

EE 2010-2011-26/1: Omgevingsonderwijs

EE 2010-2011-25/2: Het verhaal over de zoektocht naar talent

EE 2010-2011-25/1: Talenten ontdekken

EE 2009-2010-24/2: Muzisch werken in de kleuter- en lagere school

EE 2009-2011-24/1: Een schakelklas

EE 2009-2010-23/2: Betoverd door de kamishibai!

EE 2009-2010-23/1: De mogelijkheden van kamishibai in het Lager Onderwijs

EE 2009-2010-22/2: Aandacht voor de thuistaal

EE 2009-2010-22/1: Toffe maten?!?De kwalijke kant van pestgedrag

EE 2009-2010-21/2: 1+1=3 Als de juf het zegt, is het zo

EE 2009-2010-21/1: Competentieontwikkelend evalueren

EE 2009-2010-20/2: Project ondernemingszin

EE 2009-2010-20/1: Ondernemingszin van de bovenste plank

EE 2009-2010-19/2: Een rugzak vol huiswerk

EE 2009-2010-19/1: De stap van de derde kleuterklas naar het eerste

EE 2009-2010-18/2: Een welkom-atelierdag met verschillende muzische terreinen

EE 2009-2010-18/1: Een nieuw schooljaar dat is een feest

EE 2008-2009-17/2: Knap anders – anders knap

EE 2008-2009-17/1: De Schakelklas

EE 2008-2009-16/2: Doe mee(r) tijdens de week van het verkeer

EE 2008-2009-16/1: Is het ErvaringsGericht Onderwijs (E.G.O.) pas

EE 2008-2009-15/3: VISTA

EE 2008-2009-15/1: Hoe het Jongeren Beginbeeldinstrument een school

EE 2008-2009-14/3: PROCETAL: Ervaringsgericht onderwijs in Loja

EE 2008-2009-14/2: De school voor de toekomst

EE 2008-2009-14/1: EGO bij bijzondere doelgroepen

EE 2008-2009-13/3: Klassikale werking

EE 2008-2009-13/2: Op zoek naar verbondenheid

EE 2008-2009-13/1: Een schooljaar met 5B of ... de uitdaging om…

EE 2007-2008-12/4: Pesten en geweld voorkomen

EE 2007-2008-12/3: Bezoek van de Tronitos

EE 2007-2008-12/1: 25 jaar spelotheek - ontwikkelingsstoornissen

EE 2006-2007-11/2: Het muzische houdt veel meer in dan ik dacht!

EE 2006-2007-11/1: De meest gestelde EGO vragen - deel 2

EE 2006-2007-10/2: OZON, nieuw of traditioneel leren

EE 2006-2007-10/1: Lezing Ferre Laevers 09/03/2007

EE 2006-2007-9/3: Interview met Claire Vanden Abbeele over rouw

EE 2006-2007-9/2: Hoe gaat het met de kinderen en … het team?

EE 2006-2007-9/1: De 6 denkhoeden van De Bono

EE 2006-2007-8/3: De axenroos uitgeprobeerd in een Vietnamese school

EE 2006-2007-8/2: De meest gestelde E.G.O.-vragen - deel 1 

EE 2006-2007-8/1: In de ban van de technologie

EE 2005-2006-7/3: "Slakken zijn architecten"-architectuurproject

EE 2005-2006-7/2: Wonen op een dak

EE 2005-2006-7/1: Zo begrijp ik het beter - muzisch werken

EE 2005-2006-6/2: Pesten een halt toeroepen

EE 2005-2006-6/1: Eerste hulp bij tafels

EE 2005-2006-5/3: RALFI-ervaringen

EE 2005-2006-5/2: RALFI methode om leesvaardigheid te verbeteren

EE 2005-2006-5/1: Starten met projectwerk: een project op zich?

EE 2005-2006-4/3: Kinderen hebben er wat aan!

EE 2005-2006-4/2: Tips voor hoeken- en contractwerk

EE 2005-2006-4/1: Welbevinden en betrokkenheid verhogen

EE 2004-2005-3/3: Contractwerk

EE 2004-2005-3/2: Groeien in zorg

EE 2004-2005-3/1: Welbevinden op school

EE 2004-2005-2/5: Rapportering

EE 2004-2005-2/4: Gevoelsmeter

EE 2004-2005-2/3: LOP's en gelijke onderwijskansen in Vlaanderen

EE 2004-2005-2/2: 'T zit goed

EE 2004-2005-2/1: Ervaringsgericht onderwijs in Ecuador

EE 2004-2005-1/5: Evaluatie in een ervaringsgerichte school

EE 2004-2005-1/4: De sprong naar het eerste leerjaar

EE 2004-2005-1/3: Ervaringsgericht onderwijs als antwoord  

EE 2004-2005-1/2: Terugblik op de zomercursus te Leuven aug 2004

EE 2004-2005-1/1: Verbondenheid in onze zorg